Tuesday, September 1, 2009

Kalau duit itu macam daun kari yang hidup meliar...

'selamat pagi abang'

Seorang budak india bagi ucap selamat pada gua.Gua pandang dia lama-lama.Gua berdiri cekak pinggang sambil sengetkan sedikit bahu.Gua tunjukkan henpon gua kepada dia.

'wah,cantik awek abang'

cit..gua tengok balik henpon.Tiada gambar awek pun.Gambar kurt cobain hempas gitar adalah.Gua sound.

'hah,mau apa..tak tengok jam kah?dah jam 6.45 petang dah,bukan selamat pagi..selamat petang,Ngok..'

Budak india tu diam.Dia bagi isyarat tangan.Jari telunjuk dan dia buat isyarat fulus.Cit,dia minta duit sama gua rupanya.Gua panggil dia.Ceramah-ceramah dia sikit.Ada 30 minit gitu.Baru gua suruh dia jalan.Lepas tu dia lari-lari anak sambil berpaling pada gua.Dia teriak.

'kalau tak nak bagi tak pe la,ni nak ceramah pulak,pirah..'

Gua ketawa sambil acah-acah nak kejar budak india tu.Fuh,laju dia lari.Tahu takut.
Lepas tu gua balik rumah bawa juadah berbuka.


p/s:Gua ceramah budak india itu,kalau duit itu macam daun kari,senang-senang boleh petik bila-bila masa gua boleh bagi dia.Tapi duit ni bukan boleh dapat kalau setakat bagi ucap selamat pagi.Kalau nak,jadi penyambut tetamulah.Lepas itu gua minta dia punya cokelat sebijik.Amacam?ganaskah?

6 comments:

PANDA said...

hey lelaki!
motip ko jadi ganas??


oh ya..aku yakin skg..kau sangat melawan arus!



sekian

fabrizio morreti said...

bagi kenyataan ko yg sy ni lwn arus??

PANDA said...

no komen..
sangat sensitipppp okeh!

kang klu sy ckp ko nanges..
pastu x maw kawan lar..
haish!

fabrizio morreti said...

haish..
come la..
cakap jak..klu nda kasi conteng gitar ni..
nda akan nangis pnya..

PANDA said...

motip ko mengugut???
haish..

nothing to say..
things come,n we realize it by ourselves..

juz waiting da time 4 u to realize lar..
ok?

fabrizio morreti said...

hoh..cakap orang putih plak..
i wonder..im just try to think life after this..
im so weakness..lazy..hoh,this is superb,but i dont want anymore,i just think why im here,not there..pasrah..kan?