Monday, September 28, 2009

diskusi chinta




Lepas gua makan,rindu pula sama ibunda.Tapi gua tiada point mahu kacau ibunda ini time.Jadi gua saja cipta satu diskusi.Pasal cerita chinta.Gua sms sama ibunda.



********

em:assalamualaikum,ma em ada kenal sama pompuan.Amacam ni?

ibunda:Em jangan macam-macam.Siapa tu perempuan?kerja apa?

em:Dia cina.Sama em juga.Dia ngorat em kan.Em pun orang juga.(gua saja buat cerita)ala,apa pulak ni?memilih kerja pula mami ni.Jangan jadi macam nilah.

Ibunda:bukan apa,em nikan jenis yang pilih sedap mata saja.Dulu mahu yang seksilah apalah.Dari em jaklah.Yang penting hormat sama ibu sama abah.Lepas tu pandai jaga hati abang sama adik-adik em.Tapi fikir dulu umi sama atul ni.Siapa lagi mahu support dorang?si endu pun mahu jalan dah pigi egypt tu.

Em:Haha,em gurau jak bah.Mana ada awek.Tengah ngoratlah ni.ooohh..jadi bilalah ibu kasi cari em awek ni?

ibunda:aiya,ingat ni benda boleh buat guraukah?Alah,perangai em ni siapalah mahu?umur dah mahu tua dah tapi perangai macam budak-budak lagi.Hepi jak selalu.Impian em mahu buat studio macamana?

Em:tidaklah mahu berawek sekarang.Tapi kalau ada pun em sound-sound juga bah.Suruh ibu pigi adjust famili dia kah?kan..Bah mahu pigi study jap ni,kirim salam sama abah.

Ibunda:bah yalah.Ingat masa depan sendiri tu dulu,Rokok tu kurang-kurang sikit.Jadi janda muda nanti bini em nanti.Kalau chat dengan abut atau e.d kirim dorang.Bagitau si endu tengah kursus tatanegara sekarang di tanjung ru,selangor.

Em:bah,ya lah mami.Jangan lupa adjust cikgu pelatih yang pigi posting tempat ibu.Cari yang lawa sikit.haha..


p/s:diskusi yang sungguh disguisting.Ohya..buat bro-bro gua..Ibunda kita kirim salam secara live dari tanah borneo utara.Kamu pun patut cari awek untuk gua.

0 comments: