Saturday, March 20, 2010

haru biru

perut gua bunyi.
gua tengok jam.
jam9.45 malam.

gua pusing 'throttle' motor laju sikit sampai sebuah kedai.
rasa penat dari kerja masa lagi terasa yang tersangat-sangat walaupun tadi gua berehat hampir 2 jam.
penat berdiri sambil mengelamun.Baju uniform masih dibadan lagi.

Gua punya tujuan ni memang satu saja.Benda tu.

dengan baju uniform gua masuk dalam kedai tu,sambil tengok-tengok benda itu.
Ramai pula orang masa ini.Malu pulak kalau beli benda tu bila pakai baju unifom ni.Nanti pa orang cakap?

gua mundar mandir depan dan belakang sambil menunggu akan perginya manusia-manusia dalam kedai.

******
hampir 30minit orang masih ramai.


gua pulang dengan hampa sambil menyalahkan dompet yang tertinggal dirumah sewa.



Gua sampai sambil pandang syiling atas teringat benda tu.Perut keroncong lagu bukan-bukan.



megi oh megi.Gua malu ambik lu time beruniform.Kementerian marah.


*
hish

0 comments: