Monday, March 8, 2010

eksen

satu pagi,hari semakin panas walaupun jam baru menunjukkan angka 10,ayam-ayam baru keluar cari makan terpaksa berteduh dibawah pokok sakura yang ditanam sendiri oleh tuan mereka.Mata gua asyik pandang seekor ayam sedang bermain-main dengan pasir halus dibawah pokok bunga raya.Mungkin ini cara terbaik untuk menyejukkan badankan.

Gua masuk dalam rumah,hanya berbekal boxer dan angin kipas yang membawa haba masuk.Fungsi kipas masa ini memang tidak excellent.Gua masuk bilik,buka internet.Buka fesbuk.

**********************************************


gambar langsung tidak menunjukkan dia dimana.

tapi dia dengan bangga menjawab komen.

"ni gambar lepas baru makan 'starbuck',di disneyland dekat vegas"


manusia.Suka benda popular dan suka sangat berlagak.Ya,kami ini miskin.Tidak sanggup makan ditempat macam itu.

Tapi gua pernah berkawan dengan seorang anak jutawan kira terkaya di malaysia,tapi gua rahsiakan namanya.pertama kali jumpa gua pun tidak sangka dia ini anak jutawan,tapi bila lama kenal dan barulah gua percaya,tapi dia tidaklah berlagak.Dia cool.Macam orang kebanyakkan.

Dia pasal duit 'no hal'.Tapi dia tidak suka makan di tempat-tempat yang korang cakap cool itu,macam kepsi atau pizza.Sama macam gua.

Alasannya senang,Itu makanan orang barat yang difrancaiskan.Makannya pun bukan sedap berbanding dengan tom yam atau nasi goreng yang memang ngam dengan lidah kita dan berpatutan?Jadi apa barang layan kepsi?sekali sekala boleh.Tapi jangan masukkan gambar dalam intenet.Mengarut.eksen.Memalukan.

Gua pernah gak layan makanan ini,tapi pasal ikut member.Gua makan tidak sampai separuh dan boring.balik-balik cari tomyam.

Masuk shopping mall pun boleh jadi bahan berlagak?




wtf..

0 comments: