Saturday, January 9, 2010

menaruh harapan lebih indah dari memiliki

sedang gua lepak lepas kerja,gua terbaca satu entry dari blog penulis yang gua rasa memang humor tapi banyak benda yang ditulisnya memang jelas dari sudut pikiran manusia dizaman ini terutama lelaki yang senasib dengan gua.

*ketawa*

sila lihat tajuk entry gua.Begitulah cerita yang ditulis olehnya.Bagi gua,benda ini memang betul.Gua memang sangat setuju dengan pendapat dia.Sememangnya cukup betul bagi gua.Masuk tahun ni,gua masih lagi menaruh harapan bukan saja dari segi perasaan bahkan semua segi yang gua rasa boleh memilikinya tapi bila ingin memiliki sesuatu tu gua rasa ada sesuatu yang bermain dipikiran gua.

bila gua memiliki sesuatu,gua akan selalu berasa sekejap puas dan sekejap tawar hati pada sesuatu benda tu.Bagi gua menaruh harapan itu lagi indah dari dapat memiliki sesuatu itu.sesuatu yang agak kurang tipikal.

Bukan maksudnya gua ni abnormal,tapi gua memang sekejap puas.Gua rasa gua lagi sanggup menaruh harapan dari dapat benda itu.Ini sebab gua suka berfantasi dan berfikir terlalu mendalam dan terlalu jauh untuk sesuatu benda itu.

pernah juga member-member lain menasihatkan gua supaya jangan memikirkan panjang sesutau perkara yang bagi mereka agak remeh tapi gua lagi suka fikir panjang.Gua fikir dari setiap sudut.

sekarang gua sudah terbiasa agaknya cara begini,jadi gua malas untuk memiliki sesuatu benda itu kerana keseronokan itu akan sekejap saja lagi baik gua cuma menaruh harapan.

menaruh harapan buat kita terinspirasi.Tiada benda akan rugi dan cedera berbanding dari memiliki yang kita tidak tahu hujung pangkal cerita selepas itu.

selamat maju jaya buat gua.

Kerja dalam psikiatrik buat gua gembira.Bercakap dengan orang yang tidak betul dan sentiasa gembira buat gua lupa menjaga perasaan orang.Gua rasa cuma seorang yang betul dalam satu masa.Tidak perlu menjaga hati orang.Cuma perlu setiakawan dan ketawa yang berpanjangan berbanding dengan manusia yang ada akal tapi tidak tahu menggunakan dan bergurau.

Tinggal 1 tahun setengah lagi.

0 comments: