Sunday, January 17, 2010

facebook

Semenjak gua ada facebook,maka terjumpalah kembali teman-teman zaman kecik yang lama tidak jumpa.kira fungsi facebook ni ok lah.Memang ada faedah juga laman maya ni.

Tapi baru-baru ni,gua perasaan satu benda.Pasal gambar dalam facebook.Ramai orang letak gambar dalam facebook.Tidak kurang ada yang di edit untuk bagi nampak lawa dari dunia realiti.Gua sama juga.Edit bagi hasil seni sikit,bukan niat untuk nampak lawa,palsu atau minta perhatian awek-awek.

Gua buat kesimpulan,jika gambar dalam laman maya tu diletak banyak gambar,maka memang orang tu memang lawa/kacak.Diorang letak banyak-banyak sebab mereka yakin dengan penampilan atau wajah mereka yang indah berbanding dengan orang lain.Maka gambar dalam laman mencapai 3 angka.

Bagi yang wajah tidak berapa nak lawa tu adalah lebih kurang berbelas atau cuma berpuluh,itu pun dikira sama dengan gambar artis-artis.

Jadi,motif sebenarnya bukan pasal kecantikan jadi bahan ukuran cuma keyakinan diri.Lantaklah kalau lu hodoh,gigi kurang,wajah gelap,jerawat banyak,hidung besar.
Yang penting orang tidak 'indah khabar dari rupa'.

*ketawa

Benda lain gua peka,tapi assigment berlambak belum siap,deadline sudah dekat tapi masih releks..

pergh..tahun depan 2011 yang gua tidak sabar tiba.

0 comments: