Wednesday, November 18, 2009

The crush

I had a crush, I'm crushing on you
this must be heaven
Did she smile when we sweet spoke together?
And I remember I had this dream I was tripin’ with you
I'm your Lucifer and you were the goddess herself



Selepas aku puas layan lagu-lagu lama dari band OAG,tiba-tiba telepon berbunyi.
Cuma nombor yang keluar,tanpa nama.
Nombor yang langsung tidak familiar.
Aku malas sambut sebenarnya,tapi macam ada tenaga yang menyuruh menyambut itu panggilan.Aku sambut.

Bla Bla Bla.

Hampir sejam lebih bercakap.Aku tekan butang merah pada henpon nokia oldskol.
Duduk sekejap.Diam.Dan senyum sendiri.

*malam

Aku dengar lagu OAG 'the crush' sambil pandang langit,bulan dan bintang.Sepatutnya aku tidak sambut panggilan petang tadi.Perasaan yang perasan makin membuak-buak.

ini bukan jiwa-jiwa punya cerita.

0 comments: