Friday, November 20, 2009

cikgu

Tengah layan FB,aku terlihat satu muka yang familiar sangat.Ya,awek.Bukan sembarang awek yang aku cerita selalu tapi awek yang pernah aku kongsi zaman kecil-kecil dulu.Sebelum ni ada juga aku tanya dengan kakak awek ni,dan tanya dimana lokasi adiknya,tapi lepas tu aku macam dipangkah terus dari Fb milik perempuan tu.Mungkin dia ada alasan sendiri kenapa tapi kalau kau sudah prejudis sama ini kaum kau akan terus salahkan dia,maksud aku bukan prejudis semua perempuan tapi kecenderungan mudah untuk membenci senang-senang saja datang untuk kaum ni kecuali yang ada kaitan darah dengan aku.

okay.cukup mengarut.

Dulu kalau tidak silap aku,kami ini satu kelas.Waktu tu aku masih bijak lagi bukan macam sekarang,belum pandai hisap rokok,belum kenal siapa kurt cobain,belum pandai pakai seluar levis.Biasalah budak lelaki yang belum kenal dunia sebenar.

Kalau tidak silap kami sekelas dari aku darjah 3,waktu itu aku sudah dihantar tinggal diasrama.Umur yang terlalu muda mungkin tapi bersyukur jugalah sebab banyak benda yang aku dapat belajar tentang dunia dan jenisan manusia.Sebab itu aku tidak takut untuk pergi mana-mana tempat cuma sekarang aku cuma mahu pergi tempat yang boleh buat aku hepi.

Dulu aku selalu kacau dia.Nasib dia tidak gila.Waktu tu keputusan periksaan selalu dapat atas 90 paling kurang pun 80.Bukan macam sekarang.Paling teruk dan pemalas.Perangai langsung tidak macam Albert einstein.

okay.
malas mo cerita pasal dulu-dulu.



*2009


Sekarang dia Bakal jadi cikgu.Bakal ajar subjek B.I dan B.Arab.Satu peluang tu bro.Okay.relax and steady mulai sekarang.Tangkap rama-rama ni susah sikit sekarang.
Ini bukan macam kumpul setem.Aku respek dia banyak sebab.Banyaklah.Dari aspek ni satu,dari aspek tu satu.


Banyak rahsia aku yang dia tahu.

'Kau masih cari A*i*ah?dulu kecik-kecik ko suka dia kan?'

hmm..
aku ingat tapi pura-pura cakap lupa.

Cikgu.
cikgu.
cikgu.
cikgu.


Aku rasa aku kenal banyak bakal cikgu dan semuanya perempuan.

0 comments: